Thursday 20 February 2014

Το Πρασοσέλινο της Τσικνοπέμπτης

Το Πρασοσέλινο της Τσικνοπέμπτης




Όχι, ο τίτλος δεν είναι παραπλανητικός ούτε σαρκαστικός. Είναι καθαρή και ανόθευτη περίπτωση τραγικής ειρωνίας. Διότι όταν καθόμουν περιχαρής το σαββατοκύριακο και εφτιαχνα το μαγειρικό πρόγραμμα της βδομάδας, πραγματικό και ψηφιακό, πέρασα στα ψιλά γράμματα τον ερχομό της μεγάλης αυτής γιορτής της χοληστερίνης. Κακώς, θα μου πείτε, αλλά ο ενθουσιασμός του πρωτάρη είναι επιστημονικά αποδεδειγμένος όρος! Ή και όχι. J

Όπως και να ‘χει, αν ο άνθρωπος είναι ευέλικτος και προσαρμοστικός σε όλα βρίσει λύση. Και όταν η λύση αυτή περιλαμβάνει μια ζουμερή χοιρινή μπριζόλα δίπλα σε ένα λεμονάτο πρασοσέλινο, όλοι είμαστε ευχαριστημένοι. Και εμείς και ο ταβερνιάρης και η μαμά μας που μας έλεγε να μην πετάμε ποτέ φαγητό (οι δικές σας μαμάδες δηλαδή, γιατί η δική μου μάζευε περιτυλίγματα από τα σοκολατάκια-του-πρέσβη-που-μας-κακομαθαίνει, σε καθημερινή βάση, πίσω από το ψυγείο.) Και πάνω από όλα το στομάχι μας που πάλι την έκανε ταράτσα. Αρκεί να μην απαιτήσει κανείς να παράγω έργο αυτή τη στιγμή γιατί αυτή η παρέλαση από κοκορέτσια και κοντοσούβλια μπροστά από το γραφείο μου, μου έχει απομυζήσει όλη μου την ενέργεια.   

Υλικά:

  • 5-6 πράσσα, κομμένα σε κομμάτια των 10 εκ. (περίπου 4 μερίδες)
  • «Ένα σέλινο αλλιώς 2 μικρά με τη ρίζα του και πολλά φύλλα και το βολβό και τον κόβουμε σαν πατάτα» ~ κατά λέξη αντιγραφή από τη συνταγή της μαμάς, ήτανε τόσο εξαιρετική πρόταση από πλευρά σύνταξης που δεν μου πήγαινε η καρδιά να επέμβω ούτε σε έναν τόνο. Δοκιμάστε το χωρίς ανάσα!
  • 4 καρότα, κομμένα σε ροδέλες
  • 2 σκελίδες σκόρδο, ψιλοκομμένες
  • 1/2 φλυτζάνι του τσαγιού ρύζι
  • Αλάτι & πιπέρι
  • 1 ½ λεμόνι, το χυμό του
  • 4 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Μαϊντανός



Οδηγίες:

  • Βάζουμε το λάδι σε κατσαρόλα να ζεσταθεί και ρίχνουμε μέσα τα πράσσα. Τα φέρνουμε μερικές γύρες απαλά να λαδωθουν παντού και μόλις αρχίσουν να μαραίνονται προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά ΕΚΤΟΣ από το ρύζι και το χυμό λεμονιού και επαναλαμβάνουμε το ανακάτεμα μέχρι να λαδωθούν και τα υπόλοιπα υλικά.
  • Προσθέτουμε το ανάλογο νερό και μόλις πάρει μια βράση προσθέτουμε το ρύζι και το χυμό λεμονιού και χαμηλώνουμε την ένταση στο μισό. Το φαγητό είναι έτοιμο μόλις είναι έτοιμο το ρύζι.
  • Ναι, αυτό ήταν όλο κι όλο. Μένει να σερβίρουμε!

Tip: Ανάλογα με το προσωπικό μας γούστο μπορούμε να βάλουμε λιγότερο ή περισσότερο ρύζι. Απλά προσέχουμε να προσαρμόζουμε ανάλογα και το νερό!



Enjoy!

2 comments:

  1. Αποφασίσαμε φέτος να νυστέψουμε, αν και μου φαίνεται δύσκολο, τη προσπάθεια όμως θα τη κάνω οπότε είμαι σε αναζήτηση φαγητών. Έχω βαρεθεί τα ίδια και αυτό δε το έχω ξαναδοκιμάσει, ότι άλλο έχεις να προτείνεις εδώ είμαι ;)

    ReplyDelete
  2. Ελεάννα μου, καλημέρα και καλή Σαρακοστή! Δεσμεύομαι να βάλω τα δυνατά μου, ήδη έχω αρκετές ιδέες που χρειάζεται να βάλω σε μια τάξη μέσα στο μυαλό μου ώστε να τις πραγματοποιήσω! Έχω ήδη έτοιμες 2 συνταγές για ανέβασμα, οι οποίες μπορούν να μετατραπούν εύκολα σε νηστίσιμες! Περιμένω τα σχόλια σου! :)

    ReplyDelete